Carian

Apa yang ada?

Sep 12, 2012

Yuza vs Helmetku !


Salam ‘alaiyk.. Ehem2! Nak dengar citer tak? Benda paling gila yg jadi tadi. Sampai boleh buat aku sakit! Esok aku nak saman diorang sebab buat aku teruk macam ni.. Penyakit terbaru : aku tak boleh stop senyummm!:D

Alkisah…
Tadi ken.. Lepas balik sekolah, macam biasa la kawan2 aku tunggu aku balik dulu. Port biasa, bawah pokok depan sekolah. Bila Yuza dah tak ada kerja, dia amik helmet aku, pakai dan buat gaya minah rempit. Siyez! Tak sesuai langsung! Lawak gila..hahaha.. Dan, dengan selamba kawan2 aku ajak dia amik basikal diorang dekat depan pagar sekolah. Dia tak bukak helmet tu! Jalan menonong jek.. Aku, Ecah dengan Ririn je yg tak ikut sebab nak tengok aksi diorang dari jauh. Hehe..

Bila sampai depan basikal, Yuza pon nak naik basikal tu dengan helmet besar atas kepala. Pastu kena tegur dengan ustaz. Ustaz kata, “Naik basikal pakai helmet? Bagus2..” hahaha.. Dgn muka malunya dia bukak helmet tu. Tapi kejap je.. Lepas ustaz dah pergi, Gee nak pakaikan balik helmet tu. Kitorang yang pandang dari jauh ni dah gelak sakan.

Tiba2 Ecah cakap, “Wei2.. Ustaz H dekat atas!”                              
Cuak betul time tu. Lipat maut kepala aku pandang ustaz dekat tingkat 3 sekolah. Mana taknya, ustaz tu merangkap guru disiplin beb! Nini dengan Gee yang kat bawah, acah2 nak pakaikan helmet dekat kepala Yuza. Diorang tak nampak ustaz! Huaaa.. Cari nahas!

Aku pun dengan kalutnya lambai2 diorang. Mulut aku gerak2 cakap ‘jangan’! Maksud aku, jangan buat kerja gila tu! Tapi.. Gee pulak dengan suka hatinya buat thumbs up dekat aku. Huahuahua! Adoyai.. Tak paham rupanya.. Buat penat je aku lambai2. Dia ingat aku suka diorang buat mcm tu..hahaha.. Padahal aku rasa nak melompat. Yelah, ingat tak cuak ke kalau ustaz marah? Kitorang ni dahlah perempuan. Cer malu sikit…

Pastu dah settle pakai helmet, Yuza terus ‘memandu’ basikal dia pergi dekat tempat aku, Ririn and Ecah berdiri. Gaya dia, pergh! Kalah Zulfahmi pelumba motogp tu.. Hahaha.. Ketawa terbahak2 la kitorang jawabnya. Tapi aku takut jugak time tu. Sebab ustaz tengah tengok aksi sebabak kitorang. Nanti tak pasal2 ustaz panggil, naya kott!

Tapi ustaz tahan senyum je! Waa.. Sah sebenarnya dia pening tengok kitorang! Form 4 yg tak pernah nak betul kalau berkumpul. Bila ustaz mengajar, pijak semut pun tak pengsan2. Sopan, khusyuk and tawadhuk sungguh! Dalam mulut pun macam ada harta bergunung. Kalau nak bertanya tu, gamaknya kena pikir berkali-kali. Kih3..

Selama ni aku malu la jugak kalau buat benda luar alam cenggini. Maklumlah... Nama pun muslimah! Entah kenapa tadi boleh pulak aksi tu ditayangkan dekat depan budak kecik macam aku ni. Tak patut langsung!
Actually cerita ni tak gempak mana pon kan? Tapi disebabkan ke'gila'an diorang, aku TERjoin sekaki gelak sakan. Astarghfirullah al-azim.. Bahaya ken kalau over sangat camni? Tak sudah2 kitorang gelak. Hahaha.. Kenangan ni aku akan ingat sampai bila2. Walaupon time tu malu sesangat, tapi aku tetap tak boleh tahan gelak. Diorang ni selamba habis!

*Thanks nini, ririn, ecah, yuza, gee sebab buat aku gila tahap gama... Hua3! Sayang korang! >_<
Moralnya : Pakailah topi keledar ketika menunggang basikal, motorsikal, kakisikal. Biar berat asal selamat! Tak gitu Yuza? Hahaha..

No comments:

Post a Comment