Carian

Apa yang ada?

Apr 18, 2012

Allah, Jagakan Dia

Masa telah dikorbankan, demi rasa rindu yg tak henti..
Allah.. Sukarnya mujahadah ini..
Allah.. Sakitnyanya rasa ini..
Allah.. Peritnya jiwa ini..
Ceceh, minah jiwang dah masuk line.. Parah ni!

Sebenarnya nak citer, takdelah gempak mana..
Tapi agak gempaklah bagi budak jiwang ni..
Mcm mana nak citer ye?
Ok, fuhhhhh! Cari kekuatan dulu..
Saya nak menunjukkan  sesuatu ni..
Nak tau apa? Jawapannya, SAYA BANGGA!
Ada kepoyosan tak kat situ? : )

Sebenarnya bukan bangga tu yg saya nak tunjuk..
Tapi bangga sebab ni :
Ketenangan itu..
Senyuman itu..
Sabar itu..
Amanah itu..
Kekuatan itu..
Sandaran itu..

Sentiasa ada.. Menemani hati, membenteng marah, menghalang duka, merasa sepi.. 
Saat rindu membisik, melanda hati, mengharu-birukan fikiran, meracuni jiwa..
Bila ‘pengacau2’ tu dtg, Alhamdulillah..
Allah hadirkan rasa tu..
Ketenangan, kedamaian saat menyeru namaNya..

Bila rasa rindu tu memudaratkan, mestilah cegah kan?
Kalau tak, nak buat kerja pun tak senang..
Sebab hati sakit, sakit rindu..huhu.. Parah ni!
Cuba korang try test, bila rindukan someone, seru namaNya..
SubhanAllah! Boleh meleleh air mata kot..

Tapi! Kalau rindu dekat yg bukan muhrim,
Tak payahlah wei.. Membazir je..
Baik ambil air wuduk, istighfar byk2..huhu..
Betul! Citer ni bukannya gebang pon..
Saya share citer pelik ni sebab saya rindu dia,dia,dia x100 !
Ramai sgt ke? Rasanya belum lagi..huhu..

Baiklah, tamat dah post yg ringkas ni.. Ingat ye! Kalau rindukan sahabat, seru namaNya! Confirm menangis (mcm akulah kot..huhu). Bukan sebab apa pun, cuma disebabkan saya bangga dgn ketenangan tu.. Kalau org yg baca post merepek saya ni, mesti berkerut dahi kan? Sebabnya, anda tak rasa apa yg saya rasa sekarang ni.. Hanya Dia yg tau.. Baiklah, selamat mencuba! :’)

" Tuhan jagakan dia..
Dia kekasihku kan tetap milikku..
Aku sungguh mencintai..
Sungguh menyayangi setulus hatiku.."



-- > Antunna!
Saat tiada lagi waktu  utk diri ini luangkan buatmu,
Seiring melangkah bersamamu,
Diri ini masih ada jari, tangan yg akan terbuka,
Memohon dengan kehinaan dan rasa malu,
Kerana sering meminta tanpa jemu padaNya..
Kerana hanya itu, bukti tautan buat dirimu..
Kerana dengan cara itu, aku mohon..
Allah.. jagakan dia buat diriku..
Maaf, izinkan rasa ni bertapak dihati.. Sebab tak mampu nak halang rasa ni.. Rasa yg menjadi penguat, langkah seorang mujahadah,pejuang masa hadapan, yg dahagakan kasihNya.. Uhibbukunna Fillah!
Tuhan, jagakan dia…. :’)

*Dahlah tu, tak elok membazir air mata tu.. Simpan utk esok pulak.. :’(

No comments:

Post a Comment